Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Main Menu

Sepcial Promotion

Internare

Nivelul alocatiilor de hrana

Conform legii asigurărilor de sănătate, toți pacienții cu domiciliul în România beneficiază de asistență medicală de urgență gratuită.

Pacientul:

Se prezintă la biroul de internări cu:

  • actul de identitate;
  • biletul de trimitere;
  • obligatoriu dovada calității de asigurat (adeverința de la locul de muncă, adeverința de șomaj, cupon de pensie);
  • card de sănătate/eurocard;
  • adeverință cu numărul de zile de concediu.

Dacă se solicită internarea la cerere (fără bilet de trimitere sau neasigurat) pacientul va plăti contravaloarea serviciilor medicale, în baza Decont de cheltuieli.

Obiectele și materialele necesare igienei personale în spital:

  • Crema și aparat de bărbierit;
  • Pieptene și perie de păr;
  • Prosop, burete și săpun;
  • Periuța și pasta de dinți;
  • Pijamale/ cămașă de noapte;
  • Halat și papuci.

Dacă nu le detineți, le-ați uitat acasă sau nu au putut fi aduse datorită stării dvs. de urgență, ele pot fi aduse cât mai repede de un aparținător.

Obiectele de valoare nu se păstrează cu dvs. în spital. Spitalul nu îşi asumă responsabilitatea pentru obiectele de valoare, ca de exemplu bani, bijuterii și alte bunuri personale. Pacienţii sunt rugați să trimită acasă, prin intermediul rudelor, bunurile personale, inclusiv obiectele de valoare, bijuteriile și documentele importante. Păstrați numai sume mici de bani (suficienți pentru cheltuieli zilnice sau,  eventual, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de drumul de întoarcere de la spital acasă).

Nu uitați! Comunicati personalului spitalului numele, adresa și numărul de contact ale celei mai apropiate rude.

Avizat,

Dir. Medical,

Prof. Dr. Simona Nicoară

Externare

Externarea pacienţilor de pe secție

Tipuri de externare:

  • externare;
  • externare la cerere;
  • transfer interspitalicesc;
  • deces;

în cazul decesului se va aplica procedura de deces, în cazul transferului interspitalicesc se aplică procedura de transfer interspitalicesc. 

Programare pentru externare:

Zilnic, după efectuarea vizitei şi evaluarea cazurilor internate, medicul curant estimează care dintre pacienții pe care îi are în îngrijire pot fi propuşi pentru externare în ziua următoare. Se va avea în vedere faptul că acei pacienţi care necesită asistenţă la externare – nu se pot deplasa individual, vor fi anunţaţi cu 48 de ore înainte de externare.

Către pacient:

Pacientul va primi, la externare: Scrisoare medicală/ Bilet de externare, Decont de cheltuieli și, la cerere, Concediu medical.

Momentul şi ziua externării vă vor fi anunţate cu o zi înainte de medicul curant, lucru ce vă va permite să vă puneţi la punct cu cele necesare externării:

  • Anuntaţi-vă familia sau ruda cea mai apropiată de externarea dvs. Dacă nu aveţi mijloace personale (telefon mobil) pentru acest lucru, solicitați ajutorul personalului spitalului;
  • Solicitaţi Biletul de externare/ Scrisoare medicală, cu care urmează să vă prezentaţi la medicul de familie pentru înregistrare şi eliberarea eventualelor reţete medicale;
  • Anuntaţi-vă furnizorul de servicii medicale / îngrijiri la domiciliu de faptul că vi se va face externarea (la nevoie).

Avizat,

Dir. Medical,

Prof. Dr. Simona Nicoară

Reguli pe durata spitalizarii

  • Pacienții internați sunt obligați să își schimbe ținuta de stradă cu echipament de spital la garderobă.
  • Bunurile personale și obiectele personale se vor lăsa tot la garderobă. NU răspundem de eventualele furturi la nivelul secției clinice!
  • Program garderobă: luni-vineri: 07:00-15:00. În afara orelor menționate, vă rugăm să vă adresați asistentei de serviciu.
  • Accesul pe secția clinică se va face cu liftul central/scări.
  • Pacientul are responsabilitatea de a oferi informații complete și corecte referitoare la starea sa de sănătate actuală și anterioară (și să prezinte toate documentele medicale anterioare).
  • Pentru efectuarea manoperelor medico-chirurgicale, pacientul va fi informat și va semna acordul informativ/ consimțământul (informațiile îi vor fi oferite de medical curant).
  • Pacientul are obligația de a respecta indicațiile terapeutice ale medicului curant pe toată perioada spitalizării.
  • Pacientul are obligația de a respecta orarul de masă, orarul și destinația circuitelor funcționale, ordinea, liniștea și curățenia.
  • Este interzis fumatul și consumul băuturilor alcoolice în spital.
  • Este interzisă utilizarea telefonului mobil, aparatului TV sau radioului pe parcursul vizitei medicului și în perioada de efectuare a tratamentelor și pansamentelor. Pacientul este obligat să respecte regulile de igienă personală.
  • Pacientul are obligația de a nu degrada mobilierul și bunurile din dotarea secției și a spitalului.
  • Orice situație nou apărută în starea de sănătate a pacientului va fi comunicată de acesta asistentei medicale, care, la rândul său, are obligația de a anunța medicul.
  • Pacienții internați nu pot părăsi unitatea sanitară în ținuta de spital, fiind interzisă circulația în afara secției în astfel de ținute, decât pentru consultății sau explorări de specialitate (cu însoțitor).
  • Pacienții își pot depune alimentele care respectă indicațiile medicului curant privind regimul alimentar, în frigiderele special destinate. Alimentele vor fi etichetate, menționând numele pacientului, salonul și data.
  • Pentru informații suplimentare vă rugăm să consultați avizierul existent la nivelul secției.

Avizat,

Dir. medical,

Prof. Dr. Simona Nicoară

Informare coplată

Vă informăm că în conformitate cu prevederile art. 74 din Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, publicată in Monitorul Oficial, nr. 466 bis din 26 mai 2023, se încasează coplata la internare pentru serviciile medicale acordate în regim de spitalizare continuă, în sumă de 10 lei.

Fac excepţie și sunt scutite de coplată, categoriile de asiguraţi prevăzute la art. 225 din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare:

  • copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii între 18 ani şi 26 de ani, dacă sunt elevi, absolvenţi de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenicii sau studenţii, dacă nu realizează venituri din muncă;
  • bolnavii cu afecţiuni incluse în programele naţionale de sănătate stabilite de Ministerul Sănătăţii, pentru serviciile medicale aferente bolii de bază respectivei afecţiuni, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte resurse;
  • pensionarii cu venituri numai din pensii de până la 1139 lei/lună;
  • femeile însărcinate şi lăuzele care nu au niciun venit sau au venituri sub salariul de bază minim brut pe ţară;
  • persoanele cetățeni români, care sunt victime ale traficului de persoane;
  • persoanele reținute, arestate sau deținute, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte resurse, care se află în centrele de reținere și arestare preventivă;
  • donatorii de celule stem hematopoietice care sunt identificați ca fiind compatibili cu un pacient neînrudit sau înrudit, pentru evaluarea medicală finală în vederea donării, donare și monitorizarea postdonare, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte resurse.

Notă: pentru serviciile medicale decontate de Casa de Asigurări de Sănătate nu se pot solicita sub nicio formă plăţi suplimentare, cu excepţia coplăţii, în valoare de maxim 10 lei /spitalizare continuă;

 

Avizat,

Dir. medical,

Prof. Dr. Simona Nicoară

 

Acceptarea de catre dvs a politicii privind datele cu caracter personal
Nota de acceptare: In conformitate cu normele GDPR, continuarea accesarii acestui site reprezinta acceptul dvs privind folosirea si stocarea datelor cu caracter personal conform regulilor si conditiilor si politicii privind cookies.

Va multumim si va invitam sa vizionati site-ul nostru!